Projecten / digitale toegankelijkheid
Informatiestrategie voor 2 verschillende gemeenten op 1 platform
In de zomer van 2022 gingen 2 nieuwe gemeentewebsites live: die van Haarlem en Zandvoort. Simon en Wiep startten in 2019 met dit complexe project van een ambitieuze gemeentelijke samenwerking. Na onderzoek en exploratie leverde Wiep de strategie. Simon begeleidde onder andere de aanbesteding van techniek. Ze werkten de maanden daarna binnen het projectteam, samen met Verine. Resultaat: 2 verschillende websites op gedeelde techniek, vormgeving en content. Hoewel de website 100% een dienstverleningswebsite is, is voor alles rond nieuws en projecten – waar een hoop te vertellen en zenden valt – een vraaggerichte structuur gemaakt. Wiep en Verine bedachten en leverden het ontwerp voor het filter waarmee een bezoeker op stadsdeel, thema of fase in ontwikkeling kan zoeken.
De 1e samenwerking met Haarlem startte in 2012 met Mieke Bergkamp, toenmalig hoofd Mediabureau.
Haarlem is en blijft voor ons bijzonder, omdat Haarlem steeds het roer drastisch om durfde te gooien en zich 100% inzet om het voor de gebruiker (de inwoner) zo eenvoudig mogelijk te maken. In 2012 door het ‘digitale loket’ te elimineren, 10 jaar later door de website flink compacter te maken én te voorzien van een nieuw filter voor de grote hoeveelheid projecten.