2022: nog steeds veel werk aan de winkel in digitaal

Op vrijdag 10 juni 2022 was ik te gast bij het consumentenprogramma Meldpunt van Omroep Max. Thema van die avond: veel mensen lopen vast op ingewikkelde websites. De digitale wereld is een wereld vol zichtbare en onzichtbare hindernissen.

We zagen in de uitzending een filmpje van een meneer, keurig achter zijn computer. Hij had werkelijk waar kubieke meters aan engelengeduld om zijn zaken te regelen en op te zoeken. Ook hier bij het vastlopen in ingewikkelde websites de reactie: “Het zal wel aan mij liggen.”

Nee, dat is niet zo. U heeft geen probleem, de afzender van websites en apps vormen het probleem.

De overheid heeft als aanbieder van digitale diensten de opdracht om alles maximaal begrijpelijk, bedienbaar en toegankelijk te maken. Dat doe je niet door snel een bureau in te vliegen, maar structureel het werk bij professionals te beleggen en het in te bedden in je strategie.

Je kunt hier de uitzending van Omroep Max terugkijken en mijn antwoord horen op de scherpe vraag van Elles de Bruin: “Dus u bent expert maar ze luisteren niet altijd naar u?”

Geef een reactie

Hoe kunnen we helpen?

Benieuwd wat we voor je kunnen doen? Meer weten over onze werkwijze? Stel ons je vraag!

Bel ons op 050 260 01 66

Geknipt voor jou

Welke boeken en blogs lezen we? Welke video's zijn echt meer dan het kijken waard? We hebben ze voor jou op een rijtje gezet.

Naar de bibliotheek